Všeobecné smluvní podmínky

Apartmány Novalja

Ubytování Novalja, ostrov Pag, Chorvatsko

Všeobecné smluvní podmínky PERMANENT,SE

1. Úvodní ustanovení

1.1. Všeobecné smuvní podmínky cestovní kanceláře PERMANENT,SE se sídlem Palonín 72, 789 83 Loštice, IČ:24832707 DIČ: 24832707 (dále jen PERMANENT,SE) upravují vzájemné vztahy mezi PERMANENT,SE a zákazníkem, kterým může být jak fyzická tak právnická osoba (dále jen zákazník). V souladu s příslušnými ustanoveními obecně závazných právních předpisů ČR jako je Občanský zákoník, Obchodní zákoník, zák.č.159/1999 Sb.

1.2. PERMANENT,SE poskytuje své služby všem zájemcům bez omezení, pouze osoby mladší 18-ti let mohou užívat služeb jen se souhlasem zákonného zástupce. Osoby mladší 15-ti let mohou využívat služby PERMANENT,SE jen v doprovodu osoby starší 18 let.

1.3. PERMANENT,SE poskytuje služby ubytovací, stravovací, přepravné a dále služby související s programem zájezdu.

2. Smluvní vztah

2.1. Smluvní vztah mezi PERMANENT,SE a zákazníkem (popřípadě jeho pravomocným zástupcem) vzniká na základě zákazníkem podepsané písemné cestovní smlouvy potvrzené PERMANENT,SE případně jejím zplnomocněným zástupcem. Pokud je cestovní smlouva uzavírána u autorizovaného prodejce (zástupce), je tento autorizovaný prodejce povinen prokázat své zmocnění k uzavírání smluv a zákazník je oprávněn si tuto skutečnost ověřit.

2.2. Obsah smlouvy se určuje dle katalogu na webových stránkách CK PERMANENT,SE,dodatečných nabídek, akcí, potvrzeného knihování těmito podmínkami a reklamačním řádem.

2.3. Podpisem na cestovní smlouvě se zákazník zavazuje uhradit PERMANENT,SE plnou hodnotu objednaných služeb v termínech stanovených v těchto smluvních podmínkách a na cestovní smlouvě.

2.4. Převzetím a potvrzením smlouvy se PERMANENT,SE zavazuje zabezpečit zákazníkům objednané služby v dohodnutém rozsahu i kvalitě.

3.Platební podmínky

3.1. Ceny služeb, které PERMANENT,SE poskytuje jsou cenami sjednanými smluvní dohodou meziPERMANENT,SE azákazníkem.

3.2. PERMANENT,SE má právo na zaplacení zájezdu nebo jednotlivých služeb před jejich čerpáním.

3.3. Cena za dohodnuté služby je vždy uvedena v cestovní smlouvě. Úhrada ceny se provádí formou zálohy a doplatku nebo plně hrazenou cenou pokud zákazník souhlasí. Plná úhrada se používáautomaticky při prodeji zájezdů označených jako AKCE nebo LAST MINUTE.

3.4. Minimální záloha 50% z celkové ceny objednaných služeb je splatná ihned při vzniku smluvního vztahu nebo do doby splatnosti jak je v cestovní smlouvě uvedeno. Nedojde-li ve stanovené lhůtě k úhradě zálohy, stává se cestovní smlouva neplatnou a zájezd je bez upozornění stornován.

3.5. Doplatek je zákazník povinen uhradit bez vyzvání PERMANENT,SE nejpozději 30 dní před nástupem na zájezd. Neučiní-li tak má PERMANENT,SE právo odstoupit od smlouvy a zrušit zákazníkovi účast na objednaných službách. Úhrada, která byla již zákazníkemprokazatelněPERMANENT,SE poukázána se po odečtení storno poplatků dle čl. 6 zákazníkovi vrátí.

3.6. Vznikne-li smluvní vztah mezi PERMANENT,SE a zákazníkem ve lhůtě kratším než 45dnů před dnem začátkem plnění první objednané služby má PERMANENT,SE právo vyžadovat plnou úhradu sjednané ceny jednu platbou. Forma úhrady zálohy i doplatku hotově, složenkou nebo převodem na bankovní účet, ale pouze na základě podepsané cestovní smlouvy nebo vystavením faktury PERMANENT,SE nebo faktura vystavené autorizovaným prodejcem přímo na účet PERMANENT,SE.

3.7. Změny ceny služeb. Pokud v době od sepsání smlouvy do zahájení zájezdu dojde ke zvýšení ceny pohonných hmot a s tím související zvýšení ceny za dopravu, nebo ke změně směnového kurzu české koruny v průměru o více než 10% je PERMANENT,SE oprávněn do 21 dnů před zahájením zájezdu zvýšit cenu zájezdu. Tato nová cena musí být zákazníkovi písemně oznámena nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu. Zákazník je povinen do 5-ti dnů od oznámení o zvýšení ceny uhradit rozdíl v ceně zájezdu nebo služby.

3.8. Zákazník má nárok na poskytnutí služeb jen při plném zaplacení ceny zájezdu a při jejich čerpání se prokazuje cestovní smlouvou.

4.Práva a povinnosti zákazníka - K právům zákazníka patří zejména

a)právo na řádné poskytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb,

b)právo vyžadovat od PERMANENT,SE informace o všech skutečnostech, které se týkají všech smluvně sjednaných a zaplacených služeb,

c)právo být seznámen s případnými změnami ve smluvně sjednaných službách,

d)právo kdykoliv před zahájením čerpání služeb odstoupit o smlouvy dle článku 6. Těchto smluvních podmínek,

e)právo na reklamaci v souladu s článkem 7,

f)právo na ochranu osobních dat a informacích o cílech cest, které jsou obsahem smlouvy, před nepovolanými osobami,

g)právo nejpozději do 5-ti dnů před zahájením zájezdu poslat elektronickou cestou další podrobné informace o skutečnostech, které nejsou uvedeny v cestovní smlouvě nebo letáčku, katalogu a jsou pro zákazníka důležité,

h)právo požadovat změnu ve smlouvě, tzv. překnihování dojde-li ke změně jména, počtu účastníků nebo služeb. Změny smluvních podmínek na přání zákazníka se řídí ustanovením článku 5.odstavce 5.4

4.1. Zákazník je povinnen

a)poskytnout PERMANENT,SE součinnost, která je zapotřebí k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, zejména úplně a pravdivě uvádět požadované údaje v cestovní smlouvě včetně jakýchkoliv změn.

b)předložit souhlas zákonného zástupce případě, že zákazník starší 15-ti let a mladší 18-ti let čerpá služby bez jeho doprovodu.

c)zaplatit v požadovaném termínu za sjednanou cenu všechny požadované služby v souladu s čl.3

d) předložit při nástupu na zájezd voucher (ubytovací pokaz), vystavený CK PERMANENT,SE, který je platným dokladem o zaplacení zájezdu.,

e) mít s sebou platný cestovní doklad,

f) v případě, že při nástupu na zájezd nebo v jeho průběhu poruší zákonné předpisy ČR či navštíveného státu, nerespektuje základní program zájezdu, nedodržuje noční klid v ubytovacím zařízení, poruší ustanovení těchto smluvních podmínek, svým chováním narušuje plynulý průběh zájezdu a obtěžuje ostatní účastníky , může být pracovníkem nebo delegátem PERMANENT,SE ze zájezdu vyloučen, přičemž ztrácí nárok na náhradu za nevyužité služby. CK PERMANENT,SE si vyhrazuje právo vyloučit z přepravy osoby v podnapilém stavu.

g) v případě způsobením škody na ubytovacím zařízení, inventáři nebo dopravním prostředku, uhradit tuto škodu v plné výši.

h) v případě odstoupení od smlouvy toto písemně oznámit na adresu uvedenou na cestovní smlouvě CK PERMANENT,SE.

5. Změny dohodnutých služeb a jejich právní důsledky, rušení zájezdu

5.1. Změny a odchylky jednotlivých služeb PERMANENT,SE od dohodnutého obsahu smlouvy jsou v nutných případech přípustné.

5.2. PERMANENT,SE si vyhrazuje právo zrušit zájezd nejpozději do 14dní před nástupem, jestliže nebylo dosaženo minimálního počtu 30 účastníků u jednotlivých zájezdů. CK PERMANENT,SE je povinna o této skutečnosti informovat zákazníka.

5.3. PERMANENT,SE si vyhrazuje právo na změnu věcného i časového programu z důvodu zásahu „vyšší moci“ z důvodů rozhodnutích státních orgánů nebo mimořádných okolností (nejistá bezpečnostní situace, přírodní katastrofy, změny u zahraničních partnerů, dopravní problémy, neštěstí a další situace) které nemohla ovlivnit ani předvídat. V těchto případech nemá zákazník právo na poskytnutí slevy z ceny zájezdu a ani na odstoupení od smlouvy.

5.4. V případě, že se zákazník nedostaví nebo zmešká odjezd na zájezd má PERMANENT,SE nárok na plnou úhradu zájezdu. PERMANENT,SE má právo za provedení změny ve smlouvě účtovat jednorázový poplatek ve výši 100 Kč a 300 Kč, je-li provedení změny požadováno ve lhůtě kratší než 7 dní před nástupem na zájezd. Ve lhůtě kratší než 3 dny před nástupem na zájezd nelze zpravidla již změny v cestovní smlouvě provést.

6. Odstoupení od smlouvy, stornopoplatky

6.1 Zákazník má právo na odstoupení od cestovní smlouvy a vrácení zaplacené ceny nebo zálohy na zájezd bez jakýchkoliv stornopoplatků při zrušení zájezdu PERMANENT,SE nebo při změně termínu konání zájezdu o více než 7 dní.

6.2 Zákazník má právo na odstoupení od cestovní smlouvy odstoupit i bez udání důvodů výhradně písemnou formou. Zrušení nastává okamžikem doručení tohoto dokladu do PERMANENT,SE u kterého zákazník zájezd zakoupil. 6.3. Není-li důvodem odstoupení zákazníka od cestovní smlouvy porušení povinností PERMANENT,SE stanovené smlouvou nebo odstoupí-li PERMANENT,SE před zahájením čerpání služeb z důvodů porušení povinnosti zákazníkem, je zákazník povinen zaplatit PERMANENT,SE odstupné ve výši :

Stornopoplatky – (odstupné) hradí zákazník a jsou splatné ihned. PERMANENT,SE má právo odečíst stornopoplatek od zaplacené zálohy nebo zaplacené ceny zájezdu. Stornopoplatky se účtují z celkové ceny zájezdu včetně všech objednaných a zakoupených služeb za každého přihlášeného účastníka. Výše stornopoplatků: 500 Kč – při odstoupení od smlouvy ve lhůtě 45 a více dnů před dnem nástupu na zájezd.

30% při odstoupení od smlouvy ve lhůtě 44-21 dnů před dnem nástupu na zájezd

60% při odstoupení od smlouvy ve lhůtě 20-11 dnů před dnem nástupu na zájezd

90% při odstoupení od smlouvy ve lhůtě 10-3 den před dnem nástupu na zájezd

100% při odstoupení od smlouvy 2 dny před nástupem na zájezd, při nenastoupení na zájezd,nedostavení se k odjezdu nebo se zájezdu nezúčastní vlastní vinou např. Poskytnutím nepřesných údajů v cestovní smlouvě, případně porušením celních, pasových nebo devizových předpisů nebo jiných zákonů.

Jakákoli změna termínu nebo místa pobytu před zahájením zájezdu ze strany zákazníka bude hodnocena jako odstoupení od smlouvy a bude podléhat výše uvedeným stornopoplatkům.

6.3. Při stornování jednoho či více účastníků z jedné cestovní smlouvy se zbývajícím účastníkům zájezdu cena přepočítává dle ceníku platného v den objednání zájezdu podle počtu účastníku zájezdu při zachování stornopodmínek pro odstupující zákazníky.

6.4. Stornopoplatky (odstupné) hradí zákazník a jsou splatné ihned. PERMANENT,SE má právo odečíst stornopoplatek od zaplacené zálohy nebo zaplacené ceny zájezdu. Stornopoplatky se účtují z celkové ceny zájezdu včetně všech objednaných a zakoupených služeb za každého přihlášeného účastníka.

6.5. V případě, že zákazník odstupující od smlouvy si zajistí za své stornované místo jiného, který převezme veškeré závazky odstupujícího, storno poplatek nebude účtován. PERMANENT,SE má v tomto případě právo na účtovat poplatek za překnihování dle ustanovení článku 5 odstavce 5.4

7.Reklamační odpovědnost za škody

7.1. V případě, že služby obsažené v ceně pobytu nebyly poskytnuty v plném rozsahu nebo kvalitě, má účastník právo na reklamaci.

7.2. Tento reklamační řád se vztahuje na služby poskytované PERMANENT,SE přímo a nebo prostřednictvím jiných dodavatelů služeb v rámci uzavřeného smluvního vztahu.

7.3. Účastník je povinen případnou reklamaci uplatnit bez zbytečného odkladu u odpovědného pracovníka, delegáta nebo průvodce PERMANENT,SEtak aby mohla být uskutečněna náprava na místě samém, nejpozději však do 3 měsíců od skončení zájezdu nebo v případě že se zájezd neuskutečnil, ode dne kdy měl být zájezd ukončen podle cestovní smlouvy, jinak právo zaniká. Stravu, která nebyla vrácena, nelze reklamovat. Na později uplatněné reklamace nebude brán zřetel.

7.4. Rozhodne-li se účastník zájezdu uplatnit reklamaci uPERMANENT,SE, je povinen podrobně sepsat a prokonzultovat s delegátem nebo průvodcem PERMANENT,SE zjištěné závady. Zde uvede jak byly nebo nebyly závady odstraněny a tento „ protokol“ si nechá od delegáta (zástupce) podepsat. Je-li podpis odmítnut, je zapotřebí získat podpis nestranného svědka s uvedením jeho adresy a telefonu. V případě nesepsání protokolu nemá zákazník nárok na náhrady škody.

7.5. Výsledek reklamačního řízení bude zákazníkovi oznámen prodejcem pobytu do 30 dnů od data podání reklamace.

8.Povinné pojištění

8.1. V ceně zájezdů pořádaných PERMANENT,SE je zahrnuto Povinné pojištění pro případ úpadku, kdy zákazníkovi vzniká právo na plnění v případě na plnění v případě, kdy PERMANENT,SE podle zák.159/99 Sb.§ 6 odst.1:

a) neposkytne zákazníkovi dopravu z místa pobytu v zahraničí do České republiky, pokud je tato doprava součástí zájezdu.

b) nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu v případě, že se zájezd neuskutečnil.

c) nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou skutečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze z části. Při uzavření cestovní smlouvy jsou zákazníkovi předávány doklady s přesnými podmínkami pojištění , názvem pojišťovny a informacemi o způsobu oznámení pojistných událostí. Tento doklad je platný pouze ve spojení s potvrzením o úhradě ceny zájezdu. Nároky zákazníka, které mu vznikly proti cestovní kanceláři v důsledku neplnění cestovní smlouvy, přecházejí na pojišťovnu, a to do výše plnění, které mu pojišťovna poskytne.

8.2. Pojistná smlouva je uzavřena s pojišťovnou ČPP a.s. viz. první strana Cestovní smlouvy. Smlouva je k nahlédnutí v PERMANENT,SE.

9.Cestovní pojištění zákazníka

Povinností zákazníka je uzavření pojistné smlouvy na krytí léčebných výloh v zahraničí. Pojistnou smlouvu je možné sjednat on-line www.pojisteni.cz, nebo u vaší zdravotní pojišťovny. Doporučujeme vám uzavřít pojištění léčebných výloh, pojištění zavazadel, pojištění odpovědnosti za škodu, úrazové pojištění, pojištění pro případ zrušení zájezdu, pojištění právní pomoci a jiné.

10. Doplňující informace

CK PERMANENT neodpovídá za zpoždění dopravních prostředků, jakož i následky z toho plynoucí a upozorňuje na možnost jeho vzniku. Pozdní ubytování z pozdního příjezdu nezadává právo na pozdější vyklizení ubytovacího zařízení v den odjezdu. Požadavky klientů na konkrétní pokoje a apartmány může PERMANENT,SE zajistit pouze v rámci svých možností viz Nabídka ubytování na www.jadranpag.cz V případě, že zákazník v průběhu zájezdu ztratí nebo jsou mu odcizeny cestovní doklady, je povinen si pro zpáteční cestu sám a na vlastní náklady opatřit doklady náhradní, jinak nemůže být přibrán k dopravě.

a) souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů, podpisem cestovní smlouvy zákazník souhlasí, aby jeho osobní údaje včetně rodného čísla, uvedeného v cestovní smlouvě zpracovávala CK PERMANENT,SE v souladu se zákonem č 101/2000 Sb. A to výhradně pro její potřebu k naplňování úkolů při zajišťování zájezdu a k případnému zasílání vlastních reklamních materiálů. Tento souhlas zákazník uděluje až do doby jeho písemného odvolání.

b) Fakultativní výlety uváděné v reklamních materiálech nejsou předmětem smluvního vztahu. Jedná se o služby doplňkové, hrazené v místě pobytu, na kterých je účast dobrovolná a PERMANENT,SE nenese odpovědnost za jejich průběh, Nemožnost čerpat některou z nabízených fakultativních služeb z důvodu sezonnosti, malé obsazenosti apod. nezadává v žádném případě nárok na změnu podmínek v cestovní smlouvě ani na možnost odstoupení od uzavřené cestovní smlouvy ze strany zákazníka bez povinnosti hradit odstupné. Reklamace fakultativních služeb je možné pouze v místě pobytu u jejich poskytovatele.

11. Přechodná a závěrečná ustanovení

11.1.Všeobecné podmínky vstupují v platnost a účinnost dne 30.5.2013

11.2. Zákazník svým podpisem na cestovní smlouvě stvrzuje, že těmto podmínkám rozumí a v plném rozsahu je respektuje. Smluvní podmínky jsou umístěné i na našich webových stránkách v sekci důležité informace a jsou ke stažení.